יום שלישי, 19 במרץ 2013

" מכתב הוא כמו נשיקה: האחרון הוא תמיד המשובח מכולם..."
גוסטב פלובר- סופר צרפתי

חשבתם שזו הרשומה האחרונה, ואני בדרך לקבלת התעודה על התואר השני?
טעות!
זוהי הרשומה הראשונה שלי! ואם, לפי הסופר הצרפתי, "המכתב האחרון הוא המשובח מכולם", אז הראשון יכול להיות טעון שיפור וטיפוח.
עד האחרון יש עוד הרבה זמן, ואני כולי תקווה, כי כתיבתי תשתבח עד אז.
אפשר להתחיל?!
בלוג...הממ.....
אסוציאציות אישיות-מפת חשיבה (בשפה העכשווית המקובלת): כתיבה, מחשבות בעל-פה, ים, גלישה, מונולוג, סערה, רוחות, מצב רוח ועוד...
כששמעתי על כתיבת בלוג כאחת המשימות של הקורס, המחשבה הראשונה שצצה במוחי: " אוי! לא עוד מטלת קורס!"

כשהמרצות הציגו את המטלה במלאה בכיתה, המחשבה השתנתה ל "דווקא מעניין!", ולאחר הרהורים פנימיים  לא מעטים סוף הפסוק היה: " נפלה בחלקי זכות לכתוב ולהביע, ליצור ולהתבטא- כל מה שלא מעזים לומר בקול, בגלל האופי המופנם או אי- רצון להתבלט יתר על המידה או פשוט, כי בכתב קל יותר...

קצת סקירה ספרותית. 

בלוג למידה (פורטפוליו דיגיטלי) הנו יישום Web 2.0, היכול לסייע ברכישת מיומנויות אורייניות בתקשורת בין-אישית, בניהול ידע אישי ובהתמודדות עם מורכבות תהליכית ( קורץ מתוך Mioduser et al.,2008 ). בלוג למידה היו אסופה של דפי Web, הכוללים הדגמות, מקורות ופעילויות לימודיות המייצגות את הפרט הכותב אותן. האסופה יכולה להיות בפורמט טקסטואלי ו/ או מולטימדיה. בנוסף כולל בלוג למידה ביטויים לתהליכי רפלקציה, התורמים ללמידה משמעותית. ככלל, בלוג למידה מסייע בפיתוח ח שיבה ביקורתית ומיומנויות אורייניות דיגיטליות ובאיסוף, ארגון וניהול ידע ( קורץ מתוך 2005Lorenzo& Ittelson,  ).

 בבלוג אשתף את הקוראים בתהליכי הלמידה שאני עוברת כסטודנטית במכללה, בשיטות ההוראה שבהן משתמשת כמורה בבית הספר, אשתדל להרחיב את האופקים לתהליכים המתפתחים בארץ ובעולם.
גוסטב פלובר כתב במאה ה-19: "איזה משוט כבד הוא העט, ובאיזה זרם עז הרעיונות לחתור..."
אז את העט אפשר להשאיר במגירה, וכאן זה המקום לחתור עם הזרם העז של המחשבות והרעיונות לכתיבה.
וזאת המטרה של בלוג למידה עבורי.
חתירה נעימה לכולם!