יום שישי, 3 במאי 2013

" בכל דור ודור צריך ללמד את דרכי השימוש בכלים המשפיעים על הדור" ( הרב קוק).


בין ישן לחדש
לוח האינטראקטיבי כאמצעי האורג בין ישן לחדש.
בסמסטר הראשון בקורס " תקשוב ולמידה" נחשפנו לנושא " לוח אינטראקטיבי ( לוח חכם ) בהוראה כיתתית.
לוח אינטראקטיבי מהו?
לוח מגע המחובר למחשב ולאינטרנט המאפשר לכתוב עליו באמצעות עט ייעודי. כמו כן, מאפשר הלוח האינטראקטיבי לבצע מניפולציה על טקסט דיגיטלי או כל אובייקט אחר המוקרן עליו.
ניתן להציג על גבי הלוח תכני מולטימדיה ו/או תכנים ספונטניים (למשל, תוצרי דיון כיתתי).
בסיום השיעור ניתן לשמור תכנים אלה כקובץ  דיגיטלי ולהעלות לאתר קורס ו/או לשלוח לתלמידים להמשך למידה ו/או חזרה (קורץ וחן, 2012).
למען האמת החשיפה ללוח האינטראקטיבי או בשמו המקובל לוח חכם לא הייתה עבורי ראשונית או חדשה. בבית ספרנו אנו משתמשים בלוחות החכמה כבר מספר שנים, כל כיתה מאובזרת בלוחות, ולכל מורה הציוד הנלווה לכך.
אני נזכרת לחשיפה הראשונית ללוח האינטראקטיבי באחת מישיבות הצוות. החשש והפחד אפף את המורים, הפחד מבלתי נודע שיתק חלק מהמורות.  בהמשך נערכה השתלמות בית ספרית בנושא. ככל שהתקדמתי ולמדתי, נוכחתי לדעת שעומד לרשותנו כלי קסום ומלא אפשרויות. כיום קשה לי ולחלק גדול מהצוות לתאר את ההוראה בכיתה ללא הלוח האינטראקטיבי. 
ללוח יתרונות רבים, כגון:

*גיוון דרכי  הוראה
*יצירת עניין, סקרנות ומוטיבציה ללמידה
*המחשות המסייעות להעמקת הבנה של מושגים ותהליכים
*תיעוד ונגישות לתוכני השיעור גם לאחר שהסתיים
*אוטונומיה ומאפשר יצירתיות למורה

לצד היתרונות קיימים גם חסרונות, כמו:
*צורך בהכשרה מוקדמת פרטנית
*הכנה רבה לפני השיעור
*קשיים טכנולוגיים
אם נשים על כפות המאזניים את היתרונות והחסרונות, הניצחון הוא בולט למדי.
בהחלט הלוח האינטראקטיבי הוא אמצעי האורג בין ישן לחדש.
השרביט בידי המורה, ועליה להחליט עד כמה לארוג בין העולמות.
 הסרטון מדגים את השימוש בלוח האינטראקטיבי בשיעור הנדסה בבית ספרי על ידי המורה למתמטיקה.



מקורות מידע: מצגת המלווה את הקורס "תקשוב ולמידה" בהנחיית ד"ר גילה קורץ וגב' נעמי פורת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה