יום שני, 29 ביולי 2013

אמנות מדיה חדשה!?
קצת באיחור! 
היה שווה!
תערוכה רב- חושית
תאריכים:                                                         

3.2.2013-30.4.2013
שעות פתיחה
ראשון-חמישי: 9:00-20:00
שישי:9:00-17:00
שבת: 9:00-20:00
Van Gogh התערוכה מקסידום, מרכז הירידים, תל אביב.
איך זה עובד?
תערוכת Van Gogh Alive משתמשת  במערכת ייחודית אשר משלבת ארבעים מקרני HD, גרפיקה בתנועה מרובת ערוצים ומערכת שמע היקפית באיכות של קולנוע, אשר יוצרים את אחת הסביבות רבות המסכים המלהיבות בעולם. דמויות ענק של קריסטל שקוף, כל-כך אמיתיות, שתרצו לגעת בהן, מאירות מערך עצום של מסכים ומשטחים, אשר נוצרו במיוחד לחלל התערוכה. החוויה- מתוכננת להיות דינמית, אינפורמטיבית ומדהימה מבחינה ויזואלית זורמת דרך המקרנים הרבים ומתמזגת עם מערכת שמע היקפית דיגיטלית, הממלאת את החלל בתצוגה סוחפת עוצרת נשימה.( מתוך אתר התערוכה).
בעקבות המהפכה הטכנולוגית חלו שינויים דרמטיים בכל התחומים בחיינו. השינויים לא פסחו גם על תחום האמנות. 
אמנות מדיה חדשה היא סוגה הכוללת יצירות אמנות שנוצרו באמצעות טכנולוגיות מדיה חדשה, אמנות דיגיטלית, גרפיקה ממוחשבת, אנימציית מחשב, אמנות רשת, אמנות המשלבת טכנולוגיות אינטראקטיביות, רובוטיקה ממוחשבת ואמנות ביוטכנולוגית.
אמנות מדיה חדשה היא התפתחות של האמנות המסורתית, כגון ציור או פיסול.
(ויקיפדיה). 
התערוכה הייתה באמת מרהיבה להפליא. יצירותיו של ואן גוך הקיפו את המבקרים הרבים מלאי התפעלות ונעו סביבם בקצב משתנה.
התערוכה זכתה לשבחים רבים וכמו כן לביקורות לא מעטות. האם למה שהוצג בתערוכה אפשר לקרוא אמנות דיגיטלית או אמנות מדיה חדשה? האם אמן עצמו היה מעוניין בתערוכה כזאת? האם זו אמנות- לקחת אמנות קלאסית עולמית ולהפוך אותה לתמונות הזזות והנעות על קירות, תקרות ורצפה?
השאלות שעניינו אותי בתערוכה היו שונות ומשונות. מה קורה לאמנות? ומה עוד עתיד לקרות? האם בעתיד הקרוב אדם לא יצטרך כלל וכלל לצאת מהבית כדי לחוות חווית אמנות, הרי אם ניתן להקרין תמונות של ציירים מפורסמים באולם תערוכה, עם אותה הצלחה בקרוב יקרינו את התמונות על מסכי הטלוויזיה הביתיים.
האם לכל דבר בחיים יש תחליף?מה עם חווית הביקור במוזיאונים הגדולים בעולם, האם זה עתיד להיעלם? 
אין שום דבר מקרי בעולם. הקדשתי שתי רשומות לציירים הולנדיים, וזה לא מקרי. בשבוע שעבר חזרתי מהולנד. ביקרתי במספר מוזיאונים, ועליי לציין, כי אין כמו החווית אמנות אמיתית!

מקורות: אתר התערוכה
            ויקיפדיה




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה